Codzienna relacja z projektu: Kobieta na europejskim rynku pracy

Codzienna relacja z projektu: Kobieta na europejskim rynku pracy

Uczniowie realizujący projekt Power "Kobieta na europejskim rynku pracy" są już w Hiszpanii.
Dzisiaj dzień prezentacji multimedialnych w Urzędzie Miasta - Santa Pola.
Zapraszamy do śledzenia relacji z naszego pobytu w Hiszpanii.

Dzień 1:
-
Radna do spraw kultury Trini Ortiz przedstawiła nam zasady organizacji tego miasta.
- Wczoraj również poznaliśmy jak działa rynek, obserwowaliśmy jak przebiega licytacja i  dystrybucja na jednej z największych giełd ryb w Europie.
- W godzinach popołudniowych czekała Nas wizyta w muzeum historii Hiszpanii.
- Wieczór zakończony został ucztą kulinarną.

Dzień 2:
- Dzisiejszy dzień spędzaliśmy w słonecznym Alicante.
- Wycieczkę rozpoczęliśmy u stóp wzgórza Benancantil. Naszym celem był Zamek Świętej Barbary, znajdujący się na wysokości 166 m n.p.m na nagiej, jasnej skale.  
- Zobaczyliśmy ołtarz Świętej Barbary, gdzie odbywają się msze pod gołym niebem.
- W trakcie wycieczki towarzyszyli nam nasi hiszpańscy Amigos,co pozwalało nam poszerzyć nasz zasób słownictwa oraz możliwości językowych.
- Następnie, udaliśmy się z przewodnikiem na spacer po Alicante. Droga nie była łatwa, ale widoki nadrabiały.
       Zapraszamy do naszej fotorelacji:
       ~serce miasta, czyli centrum,
       ~Plaza del Ayuntamiento,
       ~promenada.
- Po powrocie do Santa Pola rozpoczęliśmy ćwiczenia warsztatowe w postaci wywiadów z hiszpańskimi kobietami na różnych stanowiskach, których efekty zobaczycie już niebawem.

Dzień 3:
Dziś kolejny produktywny dzień. Wraz z naszymi hiszpańskimi rówieśnikami popłynęliśmy w rejs na wyspę Tabarkę, która liczy zaledwie 73 mieszkańców.
Rozmawialiśmy z hiszpańskimi kobietami na temat ich pracy, kwalifikacji oraz rynku pracy w Hiszpanii:
- Paula lat 23, aktualnie ma prace dorywczą (wakacyjna), jako sprzedawca biletów na rejsy statkiem, a na codzień studiuje psychologię. W trakcie roku akademickiego pracuje w sklepie z odzieżą, a także pomaga w szkole. Posługuje się płynnie w 2 językach: hiszpańskim i angielskim. Na jej kierunku studiów dominują kobiety.
- Rosa lat 53, pracuje w biurze podróży jako sekretarka. Ma trójkę dzieci i świetnie łączy prace z ich wychowaniem. Mieszka w Elche i do swojej pracy w Santa Pola dojeżdża samochodem. W jej pracy dominują mężczyźni. Nie zna języka angielskiego.
- Stefanii lat 28, jest kelnerką w nadmorskiej restauracji. Posługuje się biegle trzema językami. Praca sprawia jej przyjemność. W miejscu jej pracy dominują kobiety.
- Camila lat 68, jest aktualnie na emeryturze, ale pracowała w Anglii jako szef kuchni oraz menadżer restauracji. Uwielbiała swoją pracę.
- Aitana lat 43, to sprzedawczyni w lokalnym sklepie z pamiątkami, która opiekuje się samotnie trójką swoich dzieci. W okresie pozasezonowym cięzko jest jej utrzymać rodzinę.
- Lucia lat 34, pracuje w aptece, lubi swoją pracę, w jej pracy dominuja mężczyźni i słabo rodzi sobie z językami obcymi, ale mimo to lubi swoją pracę i nie planuje jej zmieniać.
- Juan lat 41, jest fryzjerką, więc w jej branży dominują kobiety. Od zawsze chciała pracować w tym zawodzie, ponieważ jest to jej pasja.
!!Wywiady pomogły nam zdobyć na prawdę wiele informacji na temat kobiet na europejskim rynku pracy!!

Dzień 4:

Ulewa w Hiszpanii nie zmieniła naszych planów. Dziś dzień prezentacji w sali konferencyjnej muzeum miasta Santa Pola. Uczniowie przedstawiali rezultaty projektu: prezentacje multimedialne, filmiki oraz główny produkt projektu: Miniporadnik dla kobiet na europejskim rynku pracy. A także wywiady z Hiszpańskimi kobietami dla których praca zawodowa to przede wszystkim pasja oraz poświęcanie sie dla bliskich i społecznosci miasta Santa Pola.

Dzień 5:

Pobyt uczniów w Hiszpanii dobiega powoli do końca. Za nami słoneczna niedziela, w której nie zabrakło nam czasu na efektywne zwiedzanie! Odwiedziliśmy Elche, miasto umiejscowione między Murcją a Alicante. Elche to miasto słynące z palm!
    ¡Hola! W poniedziałek:
-Zaraz po śniadaniu wybraliśmy się do szkoły naszych hiszpańskich przyjaciół IES CAP DE L'ALJUB. Dowiedzieliśmy się jak wygląda funkcjonowanie szkoły i jaka jest struktura jej organizacji.Poznaliśmy Marly Cordones, kobietę która tworzy projekty dotyczące wyzwalania emocji za pomocą ruchu. Zostaliśmy zaproszeni do udziału w programie "Higiene postural/emocional".
-Po południu dokonaliśmy podsumowania i analizy mobilności razem z grupą z Hiszpanii!!!!
-Zaprezentowaliśmy wyniki naszej współpracy a także określiliśmy zmiany które pomogły nam przełamać barierę językową i zintegrować się.
Podszkolenie języka angielskiego i poznanie języka i kultury Hiszpanii przyniosly bardzo duże efekty!!